ICT klant/leverancier-relaties gaan vaak niet over rozen. Ze zijn meestal complex en (potentieel) conflictueus. Contrasticon treedt desgewenst op als objectieve en neutrale (NMI-) mediator tussen partijen. Bij voorkeur hanteren wij daarbij een speciale methodiek voor het oplossen van complexe problemen: Computer Mindmapping met Groepen. Dit is een methodiek voor het faciliteren van groepsgesprekken met behulp van mindmaps op een computer, simultaan gemaakt door een facilitator terwijl deze het gesprek leidt, en zichtbaar gemaakt op een groot scherm. Deze aanpak biedt een combinatie van aandacht voor proces en relaties met een zakelijke inhoudelijk gerichte
aanpak, zodat de relatie kan worden hersteld maar ook concrete zakelijke afspraken worden gemaakt. De aanpak doet twee dingen tegelijk.
Deze creëert een gemeenschappelijk inzicht in de probleem-situatie, wat dan de basis is voor het genereren van oplossingen en afspraken door beide partijen samen. Daarnaast draagt de aanpak bij aan de opbouw of het herstel van de relatie, juist door het proces van samen creëren van inzicht en oplossingen. Contrasticon gebruikt de methodiek ook bij andere groepsproblemen, zoals een knelpuntenanalyse met ook oplossingen erbij, stakeholder- en belangenanalyse.
Deze creëert een gemeenschappelijk inzicht in de probleem-situatie, wat dan de basis is voor het genereren van oplossingen en afspraken door beide partijen samen. Daarnaast draagt de aanpak bij aan de opbouw of het herstel van de relatie, juist door het proces van samen creëren van inzicht en oplossingen. Contrasticon gebruikt de methodiek ook bij andere groepsproblemen, zoals een knelpuntenanalyse met ook oplossingen erbij, stakeholder- en belangenanalyse.
